Szülőknek
Anette Kast-Zahn- A következetes nevelés kézikönyve
Bruno Bettelheim - Az elég jó szülő
Cziegler Orsolya- Baj van a gyerekemmel?
Deákné B. Katalin- Anya, taníts engem!
Dr. Joanna Girling- A terhesség és a baba első három éve
Dr. Sandra Aamodt, Dr. Sam Wang- Üdvözöllek a gyereked agyában
Gail Reichlin, Caroline Winkler- Túlélőkalauz szülőknek
Janet Lansbury- Nincs rossz gyerek
Jane Nelsen- Pozitív fegyelmezés
Jan-Uwe Rogge, Angelika Bartram- Beszélj úgy a gyerekkel, hogy meghallgasson és hallgasd őt úgy, hogy beavasson
John Gottman- Gyerekek érzelmi intelligenciája
Kádár Annamária- Mesepszichológia
Kim John Payne – Egyszerűbb gyermekkor
Paul Hauck- Csak a baj van velük?
Selma H. Fraiberg- Varázslatos évek
Gyerekeknek
„Aki minden nap hall mesét, annak iskolába lépéskor a nyelvi fejlettsége másfél évvel előzheti meg azt, aki csak rendszertelenül hall - vagy pláne csak néz- mesét. Márpedig a nyelvi fejlettség a gondolkodás alapja.” Vekerdy Tamás
A mese az egyszerű állatmesétől a nagy tündérmeséig – a kisgyermek érzelmi- értelmi és etikai fejlődésének és fejlesztésének egyik legfőbb segítője. A későbbiekben az válik majd valódi olvasóvá, akinek kisgyermek korában sokat meséltek.
Melyik korosztálynak mit?
1-1,5 éves korban forgatható képes kockák, leporelló, kihajtható képeskönyvek.
2 éves korban: tárgyképeskönyv, melynek kemény lapjain egy-egy ismert tárgy látható, valamint olyan könyvek, amelyek egy - egy jelenetet ábrázolnak.
3-4 éves gyerek számára ajánlott képeskönyvekben már szöveg is van, egyszerű mondókamesék, rövid, rögtönzött történetek, egyszerű állatmesék.
Negyedik életév körül már gyakori a folyamatos történeteket tartalmazó képeskönyvek nézegetése, lapozgatása. Érdeklődésüket ebben a korban a terjedelmesebb magyar és külföldi állatmesék, népmesék elégítik ki.